Luikse start-up creëert eerste Gravity Window

17/12/2019

Twee Luikenaars zijn erin geslaagd om zwevende voorwerpen te populariseren. Met de oprichting van het bedrijf Levita willen zij etalages in de luxe-industrie aantrekkelijker maken. Ook andere toepassingen worden overwogen.

Een zwevend object in een glazen kast dat vanuit verschillende hoeken kan worden bekeken: in Singapore werd het concept voor de eerste keer voorgesteld in de etalage van een luxehorlogewinkel. Voorbijgangers kijken er vol ongeloof naar een horloge dat zweeft als bij toverslag.

Het zijn twee Luikenaars, Clément Kerstenne en Philippe Bougard, de oprichters van Levita, die aan de wieg van dit idee staan. Anderhalf jaar hebben zij gewerkt aan deze eerste etalage, die levitatie voor het grote publiek toegankelijk maakt. Met de hulp van lokale investeerders en partners willen deze twee tovenaars deze briljante prestatie omvormen tot een onderneming die zich op verschillende afzetmarkten richt.

Zo'n "goocheltruc" die het product illustreert, is een aantrekkelijk promotiemiddel. Ook in Macau komt er binnenkort een Gravity Box en er zijn onderhandelingen gaande met andere grote luxejuweliersbedrijven.

Andere toepassingen zijn uiteraard mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan een kunstwerk dat zweeft in gewichtloosheid en vervolgens van alle kanten kan worden bekeken!