Diamonds & Antwerp, it's in our DnA

17/06/2016

Naar aanleiding van het diamantjaar 2017 heeft de Antwerpse diamantsector op vrijdag 17 juni een nieuwe campagne gelanceerd als eerbetoon aan de wereldhoofdstad van de diamant. De campagne met als titel ‘Diamonds & Antwerp, it’s in our DnA’ zet de edelstenen in de kijker die al bijna 550 jaar het symbool zijn van de stad Antwerpen.

De nieuwe campagne werd plechtig ingeluid door de burgemeester van Antwerpen, Bart De Wever, en de CEO van het Antwerp World Diamond Centre, Ari Epstein. Tijdens de plechtigheid werd een groot portret onthuld van de zestien vertegenwoordigers van de diamantsector. Dat symboliseert de diversiteit van de diamantgemeenschap en geeft ook de tien belangrijke waarden weer die de huidige reputatie van de sector en de Scheldestad samenvatten. Die waarden dragen een filosofie uit van openheid, een passie voor vakmanschap, een engagement voor duurzaamheid en zo veel meer.

Al meerdere eeuwen trekt de diamantsector toeristen aan uit de hele wereld die de cultuurstad komen bezoeken. Tijdens de campagne huldigen Antwerpen en de diamantsector de historische band die ze verenigt en die de trots is van haar inwoners. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Die band valt niet alleen op, hij brengt ook unieke kwaliteiten en voordelen met zich mee die zijn verzameld in een charter.

Alle Antwerpenaars kunnen het charter ondertekenen en ambassadeur worden van de stad en haar diamantsector. Vanaf september 2016 wordt de campagne in de hele wereld gelanceerd zodat iedereen kan kennismaken met de waarden die Diamond & Antwerp hoog in het vaandel draagt.

Voor bijkomende informatie kunt u terecht op de website: http://www.diamondsandantwerp.com/