Belgisch roomijs als luxeproduct naar China

30/09/2016

Het Belgische ijsbedrijf Glacio wil roomijs als luxeproduct volwaardig ingang doen vinden op de gigantische Chinese markt. Hiervoor werd een joint venture opgezet samen met Horsten International.

Glacio verkoopt momenteel al roomijs in een 40-tal landen. In België, Frankrijk en Japan beschikt het bedrijf over een eigen verkoopkantoor, dat dicht bij de consument staat. In China daarentegen werd tot dusver gewoon met een lokale distributeur gewerkt.

Om ‘de Grote Sprong Voorwaarts’ te maken, heeft Glacio nu beslist om ook in China met een eigen verkoopteam te starten. Hiervoor wordt samengewerkt met Horsten International, een bedrijf dat al jaren Belgische ondernemingen helpt bij hun activiteiten in China.

China heeft in 2014 de Verenigde Staten al afgelost als grootste markt voor roomijs wereldwijd. Bovendien verwacht Glacio dat de nieuwe Chinese middenklasse er steeds meer voor zal opteren om Belgisch roomijs te consumeren. Westerse – en in het bijzonder Belgische – voedingsproducten worden in China immers gezien als een heuse vorm van luxe.