De Smurfen, de nieuwe ambassadeurs van Brussel

15/05/2017

De Smurfen, de nieuwe ambassadeurs van Brussel, doen de Belgische hoofdstad stralen in het buitenland. De schepseltjes promoten de campagne 'Where will Brussels take you?', die het Brussels Hoofdstedelijk Gewest op 2 mei 2017 lanceerde. ‘Ze laat de bezoeker kennismaken met de verborgen hoekjes van onze regio, met wat die voor uitzonderlijks te bieden heeft’, stelt Brussels minister-president Rudi Vervoort.

Zo wil de Brusselse regering het toerisme, dat forse klappen had gekregen na de aanslagen van 22 maart 2016 in Brussel en Zaventem, opkrikken. Het initiatief past in het steunprogramma van de regering voor de meest getroffen sectoren.

Op de website www.takemeto.brussels kan elke bezoeker, op basis van eigen voorkeuren en profiel, zijn verblijf personaliseren en zo een unieke ervaring beleven in Brussel. Om zo veel mogelijk bezoekers naar de website te lokken worden posters op meerdere toeristische trekpleisters in de hoofdstad en in andere grootsteden opgehangen. Daarbovenop zijn er nog gratis weekends Brussel te winnen.

De campagne, die zes maanden zal duren en naar schatting 4 miljoen euro zal kosten, is vooral gericht op Frankrijk, Spanje, Groot-Brittannië, Duitsland en Nederland.