Facebook en Visit.brussels maakten samen een toeristische gids. Samen met de Facebook-gemeenschappen van Brussel heeft die gids tot doel om mensen op een andere manier kennis te laten maken met Brussel.
De Brussels Community City Guide, die ongeveer 40 pagina's lang is en verdeeld is in zeven hoofdstukken, bekijkt de hoofdstad op een andere manier. Het ambitie was om zo milieuvriendelijk mogelijk te zijn, maar ook om een rijk en gevarieerd aanbod te bieden op basis van de deelname van Facebook-gemeenschappen zelf.
Zij verzamelden de ideeën van deze verschillende groepen om de bezoekers de verborgen schatten van Brussel te laten ontdekken. De verschillende invalshoeken maken deze gids tot een instrument dat een verscheidenheid aan activiteiten biedt. Zo zijn er sportevenementen, conversatietafels om talen te leren, kinderrestaurants, adressen voor duurzame consumptie, vrijwilligersactiviteiten....
Na afloop van de presentatie reageert Emma Achilli, hoofd van een groep die gewijd is aan veganistische voeding: "Ik heb de Facebookpagina van Brussels Vegan opgericht en ik werd al snel vergezeld door andere veganistische dieetliefhebbers. Sindsdien zijn er veel veganistische restaurants geopend, mede dankzij deze pagina.
De gids kan online geraadpleegd worden op https://cityguides.fb.com/ maar ook in gedrukte vorm in openbare plaatsen zoals musea en informatiebureaus van visit.brussel.