Jonge Belgische ondernemers in de schijnwerper gezet door prestigieus Amerikaans tijdschrift
Jaarlijks stelt het Amerikaanse tijdschrift Forbes een 30 Under 30-ranglijst op. Ze wil jonge ontwerpers onder de 30 jaar die grote impact op de wereld hebben, voor het voetlicht halen. Onder de 300 Europese laureaten zitten er zeven Belgen. Forbes, opgericht in 2011, is nu wereldwijd bekend.

Marie-Adam Leenaerdt, een modeontwerpster uit Brussel. Ze studeerde aan de prestigieuze school La Cambre in Brussel en werkte daarna voor meerdere befaamde modehuizen. Vandaag heeft ze haar eigen kledinglijn die haar naam draagt en rijgt ze de successen aaneen.
Thomas Guenter, de oprichter van Finhouse. Eerst maakte hij heel algemene uitlegvideo’s over financiën, met een heel eenvoudig vocabularium. Hij oogstte zoveel succes met zijn video’s dat hij nu een adviesbureau leidt, een veelgevraagd spreker is en zelfs zijn eerste boek heeft geschreven. De jury loofde erg de positieve impact die hij had op de financiële geletterdheid van de Belgen.
Simon Wijckmans, sinds 2024 oprichter van C/side. Hij biedt beheersdiensten aan om het risico op hacking met behulp van artificiële intelligentie te voorkomen. Dit ambitieuze en innoverende project werd toegejuicht door de jury.
De laatste vier geselecteerde Belgen zijn de medeoprichters van BubblyDoo: Toine Habets, Grégory Goossens, Hans Otto Wirtz en Laura Pelgrims. BubblyDoo is vandaag een van de snelstgroeiende Europese technologiebedrijven en het wordt erkend voor zijn innoverende benadering van kinderentertainment.
Deze zeven Jonge Belgen tonen aan hoezeer België zich openstelt voor de wereld en vernieuwing in uiteenlopende domeinen, zoals technologie, marketing, informatica of mode.