Uber België introduceert nieuwigheden op maat van de chauffeur

17/11/2017

Het platform voor personenvervoerdiensten Uber België heeft enkele belangrijke nieuwigheden ingevoerd. Zo zullen wachttijden van meer dan twee minuten voortaan aan de klant worden aangerekend en zal de kosteloze annuleringstermijn worden ingekort.

Het bedrijf gaat ook de flexibiliteit van de app voor zijn chauffeurs verbeteren. Die zal hen informeren over "lange" ritten (van meer dan 30 minuten), zodat ze zelf kunnen kiezen of ze die al dan niet aanvaarden. Daarnaast zullen de chauffeurs binnenkort zelf kunnen opgeven op welke bestemming ze op een bepaald tijdstip moeten zijn (bijvoorbeeld om hun kinderen op te halen van school). Uber wil hun ritten daarop afstemmen in plaats van ze naar de andere kant van de stad te sturen. Het doel is om de Uber-ervaring voor chauffeurs te verbeteren en daarmee de job aantrekkelijker te maken.

Uber biedt drie diensten aan in Brussel: UberX (particulier vervoer), UberBlack (luxeversie van UberX) en UberVan (collectief vervoer). Er zijn momenteel zo’n 500 chauffeurs voor 60.000 gebruikers.