Marcolini breidt wereldwijd uit

23/03/2017

Na China aast de beroemde Brusselse chocolatier Marcolini nu ook op uitbreiding naar de Verenigde Staten en het Midden-Oosten.

Marcolini laat zich niet afschrikken door de negatieve gevolgen van de terroristische aanslagen vorig jaar. Hoewel de verkoop in België met 6% daalde, kan de chocolademaker door het succes in het buitenland zijn activiteiten verder uitbreiden.

De laatste inkomstencijfers (2015-2016) vertonen namelijk een groei van 11% en er werd een omzet opgetekend van ongeveer 19 miljoen euro. Vooral in Europa gaat de verkoop de hoogte in, met een stijging van 25%.

Onlangs nog werden 5 verkooppunten geopend, onder meer in Londen, Parijs, Japan en Shanghai. Daarnaast wil Marcolini nu ook de Amerikaanse markt veroveren. Zijn eerste doelwit is Hawaï, waar erg veel Japanners wonen. Hij onderhoudt ook contacten met de emiraten in het Midden-Oosten en plant een samenwerking met Dubai en Qatar.

Het is volgens de oprichter nochtans niet de bedoeling om zo snel mogelijk te groeien. Hij wil liever een gecontroleerde groei aanhouden. Een van zijn voornaamste doelen is om het productieproces volledig in handen te krijgen, van de cacaoboon tot aan het eindproduct.