Internationaal succes voor de speculoos van Lotus

16/02/2016

Het jaar 2015 was winstgevend voor de groep Lotus Bakeries, waarvan de omzet gegroeid is met bijna 20%.

Deze groei verklaart zich door de ontwikkeling van de producten van het merk op internationaal niveau, met inbegrip van de Lotus speculoos en de speculoospasta, maar ook de Dinosaurus koeken en de Lotus wafels. Het bedrijf investeert ook in natuurlijke snacks met merken zoals Nakd & Trek of Bera Fruit & Urban.

Maar het is vooral de internationalisering van de befaamde Lotus speculoos, met name in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, dat heeft bijgedragen aan de groei en het succes van de groep. Het succes in de Verenigde Staten stimuleert de groep om een fabriek te bouwen, die operationeel zou moeten zijn in 2019, om de speculoos te vervaardigen.

Vorig jaar heeft de groep meer dan 16 miljoen euro geïnvesteerd in de uitbreiding van de capaciteit, de fabriek voor de wafels in Courcelles en die van de speculoos in Lembeke zullen worden uitgerust met twee extra productielijnen die operationeel moeten zijn in 2016/2017.