Ice-Watch viert tienjarig jubileum en gaat in zee met Kuifje

25/09/2017

Het bedrijf Ice-Watch bestaat tien jaar. Bij die gelegenheid heeft de CEO een toekomstig partnerschap met de firma Moulinsart aangekondigd. Het is het verhaal van twee Belgische successtory's die elkaar kruisen.

Op zaterdag 16 september trok Jean-Pierre Lutgen, de CEO van Ice-Watch, alle registers open om het tienjarig bestaan van zijn betaalbare klassehorloges te vieren. Daarbij kwamen tal van genodigden, onder wie mensen uit de politieke en de bedrijfswereld, bijeen in een speciaal voor de gelegenheid ingericht magazijn van het merk op het bedrijventerrein van Bastenaken.

Het centrale thema van de avond was België, in de schijnwerpers gezet via het werk van Hergé en zijn beroemde journalist, Kuifje. De setting bood een kader voor de officiële aankondiging van het partnerschap tussen het Bastenaakse merk en Moulinsart, het bedrijf dat instaat voor de aan het werk van Hergé verbonden afgeleide rechten en exploitatierechten, en die avond werd vertegenwoordigd door Nick Rodwell.

Het is een veelbelovende combinatie: de twee partners zijn immers elk hun gewicht in goud waard. Enerzijds is er Ice Watch, een succesvolle onderneming met vestigingen in Bastenaken en Hongkong, waarvan de omzet in 2016 ongeveer 45 miljoen euro bedroeg. Volgende stap voor Lutgen: de Amerikaanse markt. Anderzijds is er Kuifje, een vaste waarde, een ambassadeur van België, die meer dan 80 jaar na zijn creatie nog steeds geliefd is bij het publiek. Benieuwd welke horlogemodellen er uit dit partnerschap zullen voortspruiten.