Brusselse ondernemingen graag gezien in het buitenland!

20/10/2017

Belgitude wint aan populariteit: het merk Made in Belgium is een kwaliteitslabel. Dat stellen diverse Belgische bedrijfsleiders vast wanneer ze exporteren. We nemen vier van hen die in de smaak vallen onder de loep.

De vertegenwoordigers van verschillende Brusselse bedrijven zijn unaniem in hun gesprek met de Brusselse televisie BX1: het buitenland is tuk op onze producten. Of het nu deurgrepen en woonaccessoires van Huis Vervloet zijn, aluminium karren van Mercura of zeep van Savonneries bruxelloises, de export is een belangrijke component van hun omzet.

De klanten zijn in elk geval allemaal op zoek naar hetzelfde: een kwaliteitsproduct. Ze weten dat ze met hun Belgische leverancier goed zitten. Belgische bedrijven staan ook bekend om hun flexibiliteit, waardoor ze kunnen inspelen op de vraag van verschillende klanten.

Maison Dandoy, dat schuchtere stapjes zet op de exportmarkt, merkt op dat ‘Belgisch’ in Parijs momenteel vrij goed verkoopt. Naast dit kwaliteitslabel valt men ook voor de Belgische humor. Daarom pakt het merk ongewoon uit om zijn product te promoten, en dat werkt.

Behalve kwalitatieve producten, bedrijfsflexibiliteit en Belgische humor kunnen sommige ondernemingen bogen op ruim 100 jaar knowhow. Door de combinatie van dat alles lacht de toekomst onze producten in het buitenland toe.