Brussels familiebedrijf viert 100 jaar allerhande smaakmakers
In 1925 brachten Jean-François Didden en zijn twee zonen met paard en kar hun zelfgemaakte mosterd rond in de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek. Intussen is de vijfde generatie mee op de kar gesprongen van dit goeddraaiend moderne familiebedrijf in condimenten.

Dankzij zijn unieke textuur en smaak was de mosterd meteen een schot in de roos. Het lag voor de hand dat het assortiment smaakmakers gauw zou worden uitgebreid. Condimenten als augurken, pickles en zilveruitjes die in 1930 volgden, hoefden al evenmin te worden aangeprezen. In 1958 lanceerde Pierre, de derde generatie, speciaal voor de Wereldtentoonstelling in Brussel mayonaise die anno 2025 nog altijd volgens het originele recept op grootmoeders wijze wordt bereid en met de hand wordt gemixt, vanwaar haar smeuïgheid. In de jaren ‘60 deden koude sauzen en op te warmen culinaire sauzen hun intrede. Vanaf 1990 liet het bedrijf zien wat het qua de oude kunst van het konfijten in zijn mars had en heeft. In 2012 sloten zich een hele reeks exotische saladedressings aan bij het al rijke en gevarieerde aanbod.
Let wel, dat is geen eindpunt. Onverstoord gaat deze Belgische oudgediende in dit voedingsegment door met het bedenken en bereiden van gemengd klassieke en moderne smaakcombinaties die de zintuigen prikkelen. Wie de proef op de som wil nemen, kan kiezen uit ruim 200 producten bij honderden supermarkten, broodjeszaken, snackbars en slagers.