Belgische start-up populair in het buitenland
Een Belgische start-up die AI-technologie inzet tegen marktmisbruik wordt steeds populairder in het buitenland.
Het bedrijf in het Waals-Brabantse Nijvel heeft principes uit een heel ander domein toegepast om een unieke proactieve AI-technologie en -platform te ontwikkelen. Voor ze haar start-up oprichtte, was de CEO van dit bedrijf namelijk gespecialiseerd in de karakterisering van kankerweefsel met ultrasone beeldvorming.
Het spreekt voor zich dat de marktintelligentie die zulke technologie meebrengt, zeer gewild is, net als hun detectiesysteem tegen witwaspraktijken.
Enkele jaren geleden was dit bedrijf, Features Analytics, een van de top tien finalisten uit honderden kandidaten voor een wedstrijd die de kloof in durfkapitaal wil dichten bij technologiebedrijven met een vrouw aan het hoofd. Het is zopas een samenwerking aangegaan met een belangrijke instantie op het gebied van toezicht op marktmisbruik.
Proficiat voor deze Belgische start-up, voor de internationale erkenning.